четверг, 24 января 2019 г.

Гранти та грантові програми

Я досить давно почала цікавитись можливостями додаткового фінансування моїх досліджень. Причина банальна, як на мене: якщо ти повноцінно працюєш на півтори ставки вчителем у школі, сумлінно готуєшся до уроків, приділяєш увагу власному професійному розвитку, маєш бодай якісь інтереси та захоплення і, на додаток, родину і дітей - часу на повноцінну наукову роботу залишається зовсім небагато (якщо залишається).
В моєму випадку двоє дітей та присадибна ділянка залишали небагато шансів, тому в першу чергу з розкладу випали розваги,  зменшилась комунікація з рідними та друзями, скоротився сон, накопичувалась втома і я почала шукати можливості фінансування моїх досліджень, насамперед - індивідуальні гранти.
І відразу зрозуміла, що я програла вже на старті. Причина банальна - вік. Більшість іноземних грантових програм орієнтовані на молодих дослідників у віці до 35 років, які на момент аплікації мають певний дослідницький досвід, міжнародне визнання та працюють у відповідних установах. Це не мій випадок - в цьому віці я фактично стояла на порозі наукової кар"єри і жодних  здобутків не мала. Це було неприємно, але саме це змусило мене зробити рішучий крок - залишити школу і спробувати реалізувати власні дослідницькі проекти.
Я зробила кілька безрезультатних спроб отримати індивідуальний грант і поки що поставила ці процеси на паузу. Мої шанси отримати індивідуальний грант обмежені не в останню чергу через ейджизм більшості грантових програм. Ну або через те, що я занадто пізно самовизначилась - тут все залежить від точки зору. :)
Але  модель фінансування за віковою ознакою мені абсолютно не подобається. Що би я хотіла бачити як дослідник?
1. Університетську систему грантів та мікрофінансування  окремих етапів досліджень, спрямовану на фінансову підтримку оплати консультацій фахівців. Наприклад, мені потрібна консультація психолога, або математика - я можу звернутись за таким мікрогрантом.
2. Університетський конкурс на фінансування індивідуальних та колективних  досліджень - відкритий та прозорий. Є певна сума коштів,  є певна кількість грантів  - науковці чи структурні підрозділи подають проекти та отримують (або ні) відповідне фінансування на умовах відкритого обговорення. Обмеження у кількості грантів (наприклад, неможливість отримувати грант двічі поспіль; обмеження щодо терміну фінансування тощо)
3.Державник конкурс з аналогічними умовами та обмеженнями.
І найголовніше - жодних згадок про вік дослідників! Можна встановлювати обмеження з огляду на досвід, кількість та якість публікацій, їх географію - будь що. Але не вік!
Бо ті, хто накопичив достатньо досвіду, щоб ідентифікувати проблему та самостійно знайти її вирішення ніколи не отримають шансу. І хто знає, які відкриття ми втратимо?


Що стосується інформації про актуальні гранти  - її можна знайти тут:
Гранти та конкурси
Наукові гранти та конкурси

Успіху!

Комментариев нет:

Отправить комментарий