пятница, 14 июня 2019 г.

Апробація як процес

Апробація результатів наукового дослідження - це , в моєму випадку, перевірка  розробленої технології в реальних умовах та її доопрацювання.
Експеримент, якому присвячено кілька останніх  років мого життя, базується на припущенні, що індивідуальна професійна освітня траєкторія педагогічного  працівника не може бути визначена на більш тривалий період, ніж один рік, що автоматично анулює будь які спроби унормувати на більш тривалу перспективу:
-  плани розвитку  педагогічного персоналу закладу освіти;
- зміст навчальних курсів/модулів, які розробляються  науково-педагогічними працівниками ІППО;
- педагогічне навчантаження викладачів ІППО;
 - і ще деякі аспекти, про які я напишу окремо.
Отже, розроблена нами технологія розроблення  та реалізації програми розвитку професійної компетентності педагогічного персоналу закладу освіти потребувала перевірки на практиці.
Як цей процес виглядав на практиці:
1. Виявлення освітніх запитів та потреб окремих  педагогів та педагогічних колективів;
2. Формування освітніх пропозицій та їх реалізація
3. Моніторинг та оцінювання.
4. Коригування дослідницького інструментарію та проведення додаткових анкетувань
5. Вдосконалення технології.
6. Моніторинг та оцінювання.
7. Уточнення та розширення освітніх пропозицій.
8. Моніторинг та оцінювання.
9. Вдосконалення технології та її опис.
Всі ці кроки реалізовані протягом трьох років на вибірці, в яку входять 22 ЗЗСО. Кількість педагогів, які залучені до участі в експерименті - понад 1700 осіб.
Крім власне технології розроблення програми розвитку професійної компетентності педагогічного персоналу нами розроблено процедури формування технологічних завдань для розробників  навчальних курсів (модулів); описано процес підготовки освітніх тренерів та порядок проведення супервізії їх діяльності; розроблено модульну програму підготовки тренерів програми та вимоги до базового рівня підготовки кандидатів в тренери та супервізорів.
Крім того, розроблені методичні рекомендації щодо структури тренінгу та технології його проектування та проведення.
Експеримент з 1 вересня в більшості закладів переходить у фінальну стадію і є сенс поступово впроваджувати наші надбання в практику.
Наскільки актуальними є запропоновані нами рішення?
Більш ніж актуальними, оскільки чинне законодавство передає повноваження щодо визначення змісту підвищення кваліфікації педагогів педагогічним колективам та адміністрації закладів освіти. Саме вони формуватимуть плани підвищення кваліфікації та визначатимуть операторів, розпоряджатимуться коштами на оплату відповідних послуг.
Експеримент, який розпочинався три роки тому, отримав якісно нове значення в контексті змін в законодавчій базі.
Теоретично обгрунтована технологія , що пройшла експериментальну перевірку, може бути корисною всім закладам освіти України.
Трансфер найбільш ефективних елементів навчання та супроводу професійного розвитку із суміжних галузей забезпечив успіх на етапі експерименту. Впевнені, що масове застосування технології буде ефективним за умови дотримання організаційно-методичних умов, які визначені нами попередньо та уточнені в процесі реалізації плану дослідно-експериментальної роботи.

Ну і наочне підтвердження дієвості - це залученість педагогів у процес обговорення проміжних результатів експерименту. Цього разу - учасників тренінгу для керівників ЗЗСО.


Відео доступне за посиланням:
Фрагмент тренінгу

Комментариев нет:

Отправить комментарий