пятница, 17 октября 2014 г.

Що і як вимірювати або Скільки важить компетентність?

Коли мова йде про те, що кілограм пуху важить більше кілограму чавуну, всі дорослі люди чудово розуміють, яку логічну помилку робить той, хто так думає. Відбувається певна підміна одиниць виміру, пов"язана із парою характеристик "вага-об"єм". При цьому у нас є інструмент для виміру і того, і іншого.
А що відбувається, якщо вимірювального інструменту  немає? Не просто  - під рукою немає, а взагалі -  ще ніхто не вигадав, як і чим саме вимірювати те, що у нас перед очима?
Перший крок - домовитись, як це явище називатиметься і сконструювати систему одиниць для вимірювання, дотримуючись при цьому найголовнішого принципу - принципу єдності вимірювань.
Приклад: візьмемо відомий всім кубік Рубіка. Він має багато характеристик - він рухомий, пластиковий і різнокольоровий. То якщо вимірюється "пластиковість", то не можна вимірювати її кольором. Або рухливістю. Або ще чимось.
Системи вимірювань для компетентності не існує.
Мало  того, науковці і чиновники системи освіти не домовились про те, з яких компонентів складається компетентність, які якості вона має  тощо.
Більшість дослідників описують компетентність як комплекс знань і вмінь. Але це те саме, що вимірювати рухливість  - кольоровістю. Або пластиковістю. Тобто  не зовсім так, як має бути. А як саме "має бути" - пропоную почитати мою доповідь.


Комментариев нет:

Отправить комментарий